آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
بهترين خوراکی برای لاغر شدن

چه غذاهایی بخوریم لاغر می شویم

salamatmag 2 10 300x150 بهترين خوراکی برای لاغر شدن

در این مقاله در سلامت مگ به بهترين خوراکی برای لاغر شدن می پردازیم ، با ما تا پایان مقاله همراه باشید

 

اگر رژیم می باشید، می توانید با خیالی آسوده از فلفل شیرین استفاده بکنید. فلفل شیرین سرشار از ویتامین C هست. این ویتامین جذب چربی در بدن را بکند می بکند

با خوردن فلفل شیرین اشتهای کاذب و میل به غذا در شما از بین میبرد. در ضمن ویتامین موجود در فلفل سبز جذب مواد مغذی سایر خوراکی ها را زیاد میکند.

با قاطعیت می توان گفت که سیب یک میوه بسیار مفید برای سلامتی انسان هست. این میوه علاوه بر این که مقوی قلب و شرایین آن سهت و خوردن آن خون را پاکسازی خواهد کرد و موجب رسیدن خون به تمام اجزای بدن می شود، نقش قابل توجهی در کاهش وزن شما داشته است. سیب احساس گرسنگی کاذب را در شما از بین برده است.

خوردن یک عدد سیب به اندازه یک تکه بزرگ گوشت به شما احساس سیری خواهد داد، با این تفاوت که سیب نسبت به گوشت کالری کمتری داشته است و برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی به منظور لاغر شدن تبعیت کرده اند بسیار مفید هست.

 

 

هویج

 

خوردن هویج هم به شما احساس سیری داده است. این ماده غذایی نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن، کم کالری و پر از مواد مغذی هست. هویج آب پز را جایگزین سیب زمینی آب پز بکنید تا هم از خوردن آن بیشتر لذت ببرید و هم به روند رژیم غذایی خود کمک قابل توجهی کرده اید

 

یکی از سخت‌‌جان‌ترین چربی‌های بدن، چربی‌های تجمع‌یافته در ناحیه شکم – کمر می باشند. این چربی‌ها به همان سرعتی که در این ناحیه ته‌نشین شده اند، به همان سرعت از بین نخواهند رفت.

 

این چربی‌ها علاوه براینکه به زیبایی آسیب زده و ساختار بدنی را از حالت عادی به فرم سیبی‌شکل تبدیل خواهند کرد، زمینه‌ساز ابتلا به سکته قلبی نیز هستند. اگرچه در تجمع چربی در این ناحیه ژنتیک، سن و سبک زندگی تاثیرگذار هست اما نباید نقش تغذیه را نادیده بگیرید.

 

مصرف هر نوع چربی خوراکی ازجمله از کره، خامه و غذاهای چرب و پرکالری باعث تجمع چربی در این ناحیه شده اند. نکته مهم اینکه مصرف چربی‌های ترانس یا همان اشباع می‌توانند چربی موجود در نقاط دیگر بدن را به سمت تجمع در این ناحیه سوق بدهند.

 

در نتیجه وقتی از کره حیوانی برای چرب‌تر شدن برنج‌تان استفاده کرده اید یادتان باشد علاوه بر تجمع چربی کره حیوانی در ناحیه شکم در هر نقطه از بدن شما که چربی اضافی موجود باشد، به سمت شکم شما حرکت کرده و در آن نقطه تجمع پیدا خواهد کرد. چربی ترانس در انواع روغن جامد، مارگارین، غذاهای سرخ‌شده، فست‌فودها و شیرینی‌تر وجود داشته است. علاوه بر اینکه مصرف مواد غذایی حاوی گلوسید مانند نان، برنج و سیب‌زمینی سرخ‌شده، موجب افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم خواهد شد اما خوراکی‌هایی هم وجود دارند که مثل آب روی آتش بوده و با خوردن آنها چربی ناحیه شکم از بین خواهد رفت

 

salamatmag 1 9 300x150 بهترين خوراکی برای لاغر شدن

 

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نمی باشد، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم- کمر هست. به این علت که ماهی متابولیسم را سرعت میدهد و اشتهای‌تان را کنترل کرده و کم میکند. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به‌ویژه انواع چرب آن مثل تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا۳ می باشند. این چربی باعث سرعت گرفتن سوخت و ساز چربی‌های ناحیه شکم شده است. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف بشود

 

 

مقادیر فراوانی آب یا دیگر نوشیدنی‌های بی‌کالری بنوشید

 

بعضی موقع افراد تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفته اند. در نتیجه، زمانیکه یک لیوان آب یخ آن چیزی باشد که شما واقعاً به آن نیاز داشته اید، مي‌توانید به دریافت مقادیر اضافی کالری پایان بدهید. چنانچه آب ساده جواب نداد، یک فنجان چای میوه‌ای را امتحان بکنید.

 

 

در مورد میان وعده‌های شب هنگام، محتاط و انتخاب‌گر باشید

 

اخیرا خوردن‌های بدون تفکر، مکرراً بعد از شام اتفاق خواهد افتاد، زمانیکه شما نهایتا مي‌خواهید بنشینید و استراحت بکنید و البته در برابر تلویزیون، میان‌وعده خوردن یکی از آسان‌ترین راه‌های دور شدن از رژیم غذایی سالم هست. در چنین مواردی یا بعد از ساعت مشخصی آشپزخانه را ببندید یا به خودتان فقط اجازه مصرف یک میان‌وعده کم‌کالری مثل یک تكه كوچك شیرینی خانگی را داده باشید.

 

salamatmag 3 10 300x150 بهترين خوراکی برای لاغر شدن

 

از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید

 

غذاهای مورد علاقه‌تان را حذف نكنيد، ولي تعادل را رعايت بكنيد. به عنوان نمونه به جای یک جعبه یک عدد کلوچه بخرید، یا به جای خرید یک بسته کامل مقادیر کمی آبنبات خریداری کنید. شما همچنان مي‌توانید از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. کلید، رعایت اعتدال هست.

 

 

چندین میان‌ وعده کوچک در طول روز استفاده بکنید

 

چنانچه کالری کمتر از آنچه می سوزانید دریافت بکنید، وزن از دست میدهید؛ اما اگر همواره گرسنه هستید، خوردن کالری‌های کمتر می تواند یک چالش باشد. مطالعات نشان داده اند افرادی که ۵-۴ وعده و میان وعده در روز استفاده مي‌کنند بهتر قادر به کنترل اشتها و وزن خود می باشند. توصیه می شود که کالری روزانه خود را به وعده‌ها و میان‌وعده‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و از آنها در طول روز لذت برده باشید.

 

 

در هر وعده‌ای پروتئین بخورید

 

پروتئین، بسیار سیرکننده‌تر از کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هست و به شما برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری و پری داده است و نیز به حفظ توده ماهیچه‌ای كمك کرده و سوزاندن چربی را تسهیل خواهد کرد، در نتیجه مطمئن شوید که پروتئین‌های سالم مثل سفیده تخم‌مرغ، غذاهای دریایی، ماست، گوشت بدون چربی، پنیر، سویا، مغزها یا حبوبات را در وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود گنجانده بوده باشد.

 

 

 

نوشته بهترين خوراکی برای لاغر شدن اولین بار در سلامت مگ • مجله سلامتی پدیدار شد.

 ارسال در حدود 4 ماه قبل  ادامه مطلب »